lördag 27 september 2008

Trött Faster

Pojkarna sov här från igår till idag.
Det var första gången som Leon sov borta och jag gjorde allt för att han skulle ha det så bra som möjligt och göra det trygt för honnom.

Han sov väldigt oroligt men det är inte så konstigt.
Han vakna väl en så där 6-10 gånger på natten och varje gång blev han lika ledsen över att det inte var mamma eller pappa som försökte trösta honom.
Men det var bara att försöka lugna han, han och jag gick av och an i rummen och pratade och gungade fram och tillbax till han somnade om .
kl 04 vaknade han och han ville inte ha ersättning och jag blev lite nervös.. trodde han hade ont i magen för han ville inte sluta vara ledsen.. ingenting hjälpte.. sen kom värsta rapen och då lugnande han sig ett tag.. sen blev han ledsen igen så vi gick ner och åt lite gröt och drack vatten.
sen tog vi en promenad i vagnen så somnade han gott.
vakna till och somna om några gånger efter det, behövde bara klappa lite på magen och huvudet så somna han om....

vid 08 så hörde jag hur han pratade med sig sälv och kravlade runt i resesängen..
men jag tänkte så länge han e nöjd behöver jag inte gå upp...
helt plötsligt börjar han skratta och han skrattar så mycket att han knappt kan andas..
så jag kollar ut och ser att han drar huvudet mot nätet i sängen och det var tydligen väldigt kul hehe sötunge...

då vaknade marlon oxå så jag tog upp Leon och vi myste en stund i sängeen alla 3.. Båda barnen var glada och vi busade lite och kollade på disney.
Leon stutsade runt i sängen och ville bara bitas i mitt ögonbryn hehe sötis.


Marlon var jätte duktig, han var så snäll hela kvällen och dagen :)
han gosade mest hela kvällen och ville bara ha "Lellin". :P
på kvällen ville han bada så de var bara att hälla upp badvatten så badade han i ca 20min, sen började gäspa så då ville han gå upp.
så fick han välling, tog mig i handen så gick vi upp och han la sig och åt och kollade på disney..

samtidigt vaknade Leon där nere för första gången och han e rädd för farmor ibland så hon ropade på mig..
Marlon hade redan hunnit dricka upp en flaska välling, han ville ha mer så jag fixade det först.
Gick ner till leon och fick han att somna igen.. när jag kommer upp har Marlon somnat med nappflaskan i handen sötis :)

Liam lekte med Erik hela kvällen och dom hade jätte kul, kollade på tv och åt godis och lekte :)
Liam var lika duktig som vanligt och hjälpte till och var söt och snäll som alltid <3

men även fast jag e trött nu för att jag bara sovit 2 timmar så e jag glad :)
jag hade juh längtat efter den här dagen :P
så länge barnen får de bästa man kan ge så e jag glad :)




Nu blir det kvällsmat sen sova!!

Ska upp tidigt imorgon för att åka till Ikea :D

God natt allihop :)




1 kommentarer:

Blogger Eme sa...

Goowsigt med alla brorsönerna :D

16 oktober 2008 kl. 23:21  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida