söndag 28 september 2008

Den rappande rasisten?

Nu är jag bara tvungen att skriva om detta.
För att Jennys tog upp det i sin blogg och diskutionen går hett där inne.

Det gör mig arg men samtidigt glad att det endå tas upp.
Svenskar är rädda för att säga vad dom tycker och tänker för dom vill inte bli kallade rasister... det är ren fakta och det vet juh alla...

Men så finns det dom tex. Jenny som tar upp ämnet och blir kallad rasist för att hon inte tycker om Vivalla dels för att invandrar barn på Liam's förra dagis slog honom.
och för att vi i våran familj/släkt valt att kalla invandrare kebabtroll.

Hade det varit svenska barn som slagit Liam så hade vi blivit lika arga,
men bara för att det var invandrar barn så är det rasistiskt... tror inte det.



Och vad är det som är så rasistiskt med att säga kebabtroll?
Lika rasistisk som att kalla en svensk vitlök?

Finns inget rasistiskt med det. Inse det :s


Jag har inget emot folk som sköter sig som dom ska, har vett i skallen och är snälla och normala.
Då spelar det ingen roll om det är Svenskar, kurder, albaner, Muslimer osv.


Blir bara så arg att man blir kallad rasist bara för att man säger ordet invandrare
Eller att man säger att Invandrare har stätt till med problem för en.

Jag bara undrar varför folk är så blinda för detta och inte vågar prata om det med rädslan för att bli kallade rasister.

Jag älskar mitt land sverige, jag är glad att jag föddes här.
Det är rent och fint, Luften är fri,det finns gröna ängar och fina skogar.
Fina små sjöar och fåglar som kvittrar frihet. jag får säga vad jag tycker och tänker.
Jag har fått mat på min tallrik varjedag under mitt liv, Jag har aldrig upplevt krig.

Men bara för att jag har blont hår och båa ögon och skriver detta så är jag rasist :)



Sverige har släppt in människor från massa länder för att hjälpa dom ur deras missär i deras egna länder vilket jag tycker är bra..
Det som inte är bra är att MÅNGA människor från andra länder lurar sig till att få komma hit.

Jag läste nyss en grej från en källa från migrationsverket att:
2001 beviljade sverige 44.505 uppehållstilstånd.
Av alla dessa männsikor hade endast 307 verklig flyktingstatus.

Vi i sverige har det jävligt bra ställt och erbjuder mycket till dom som måste fly från sina länder.
Invandrare säger ofta att dom hatar sverige osv, ja men flytta då om det är så hemskt?
Jag tror att det är dom som inte har verklig flyktingstatus som hatar sverige.
Dom får mer pengar från socialen än vad en svensk får från socialen.

Jag går på försörjningsstöd från soc och jag får mindre pengar, jag tycker att jag borde få den summan invandrare får och att invandrare får min summa.
Jag kan INTE jobba, Jag kan INTE leva normalt, det är bara så men ska jag straffas för det och få mindre pengar av mitt egna land då?
En svensk familj med två barn får igenomsnitt 19.861 kr om året av soc
En invandrar familj med 2 barn får däremot 52.966 kr per år.

Jag vill bara veta VARFÖR klagar Invandrare så på sverige?
Dom får Pengar, dom slipper leva i krig och rädsla.
Fördommar finns det vet alla, är det det som är felet ?
att det finns mycket fördomar ?
Att det är svårt att få tag i ett jobb om man är invandrare ?
Att resten av familjen inte får komam till sverige ?

Då kanske man borde sökt till ett annat land ?
Nej för i sverige är det störst chans att få uppehållstillstånd.

Är det rätt för invandrare att slåss osv för att dom kommer från ett land där det varit krig?
Är det då rätt för en svensk att slåss för att den blivit slagen? NEJ
Man kan inte skylla på situationer som varit!
Man kan där emot LÄRA sig av dom!
Man ska kunna skillja på rätt och fel i ALLT!


Hur som helst, nu har jag sagt det jag ville säga.
Det jag vill avsluta med är att....
Jag älskar sverige, jag tycker om våran national sång och vill att mina barn i framtiden ska kunna få sjunga den när dom vill utan att bli kallade rasister.

Alla människor har lika värde, alla borde få rätt att bli behandlade väl!

Peace out "den rappande rasisten" *Vislar*

4 kommentarer:

Blogger Mats Eriksson sa...

Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

29 september 2008 kl. 20:04  
Blogger Mats Eriksson sa...

Det finns inte olika soc-normer för invandrare och svenskar, det är inte sant det är bullshit, däremot finns det en hel del myter/lögner från t ex rasisterna i SD om sånt!
Håller dock med om en del, idioti har ingen färg likväl som klokhet eller "snällhet" har det.
För min del så får folk bo vart de begagar, behöver eller hamnar pga någon anledning eller lyssna på "neger"musik typ hip-hop :) eller bära slöja eller kepa på sne ("what's the differens?).

En kvalificerad hypotes (en gissning alltså :) ) från min sida är att det kan vara så att siffrorna stämmer MEN att man inte tagit hänsyn till grundförutsättningarna. Dvs om en genomsnittlig invandrarfamilj får mer då beror det inte på soc-normen utan på att en del helt och hållet saknar möbler och i princip bara har kläderna man bär, en svensk i samma situation har exakt samma soc-norm! MvhME/Mats Eriksson

29 september 2008 kl. 20:10  
Anonymous Anonym sa...

Invandrare får inte mer pengar än svenskar från socialen. Det är lika för alla som bor i detta land, man utgår från vad man har när man börjar leva på socialbidrag och därefter får man pengar efter det.

Sedan tycker inte jag alls att folk ofta säger att Sverige är skit. De flesta brukar vara glada över att få bo här. Jag tycker de flesta är ganska tålmodiga med tanke på all motgång de får stå ut med.

6 februari 2009 kl. 12:00  
Anonymous Anonym sa...

Men om du inte KAN jobba eller KAn leva normalt som du skriver, är det pga av panikångest?
För om det var så, så varför är du inte sjukskriven, då får du ju mer pengar än soc, då får du sjukpenning.

Soc är ju för de som inte har rätt att vara sjukskrivna liksom.

23 april 2009 kl. 15:39  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida